Meer informatie

  • Ik heb geen computer/printer of smartphone/app 

    • papieren bewijs ontvangen
      Je kunt ook met de overheid bellen om thuis een papieren coronapas te ontvangen. Dat kan via een algemeen telefoonnummer (0800-13 51) of de CoronaCheck-helpdesk (0800-14 21). Verder kun je dit formulier invullen om een papieren coronapas aan te vragen. Houd er rekening mee dat dit 5 dagen kan duren.

     

    Ik heb hulp nodig en heb wel een DIGID

    • Bellen met de DigiHulplijn
      Heb je een vraag over de CoronaCheck-app? Bel van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 uur en 17.00 uur met de DigiHulplijn: 0800-1508.
    • Hulp vragen aan de Papierwinkel
      De Papierwinkel van het Sociaal Team Gouda kan helpen met de CoronaCheck. Maak een afspraak door te bellen naar 088 900 4321 of ga langs bij een van de locaties
    • Inloopspreekuren computer
      De bibliotheek Gouda heeft twee inloopspreekuren voor mensen met computervragen:
      – op dinsdag van 10.30 uur tot 12.00 uur in de Chocoladefabriek aan Klein Amerika 20, op de eerste verdieping naast de Drukkerswerkplaats
      –  op donderdag van 14.00 uur tot 16.00 uur in ontmoetingscentrum Van Noord aan de Lekkenburg 1
    • Papieren coronapas thuis ontvangen
      Je kunt ook met de overheid bellen om thuis een papieren coronapas te ontvangen. Dat kan via een algemeen telefoonnummer (0800-13 51) of de CoronaCheck-helpdesk (0800-14 21). Verder kun je dit formulier invullen om een papieren coronapas aan te vragen. 

     

    Bent u volledig gevaccineerd en vraagt u een papieren QR-code aan?
    Weet dan dat de papieren versie een jaar geldig is. Deze moet daarna opnieuw aangemaakt worden. Als u een QR-code krijgt voor een negatieve test, is de geldigheidsduur afhankelijk van het type test.

     

    Lees meer

  • Heeft u problemen om een QR (Nederlandse) code aan te maken?

    Bent u: 

    • 1 keer gevaccineerd EN heeft u corona doorgemaakt?
       ga dan goed na waar het mis gaat.
        – kijk eerst op: https://mijn.rivm.nl/vaccinaties
        –  staat uw vaccinatie niet geregistreerd? > dan kan diegene die het gezet heeft voor u regelen (GGD of huisarts)
        – is er niet geregistreerd dat u corona heeft gehad? > neem dan contact op met de GGD 0800-5090
           Let op: uw Huisarts kan u hier niet bij helpen.
           De huisarts kan u alleen helpen met het registreren van het vaccin dat door de huisarts gezet is.
    • 2 keer gevaccineerd?
      – kijk dan op www.mijnrivm.nl (zie voorbeeld hieronder) of beide vaccinaties geregistreerd zijn bij het RIVM
      – is er 1 of meerdere vaccin niet geregistreerd? neem dan contact op met diegene die het vaccin heeft gezet. (GGD of huisarts)
      – zijn beide vaccins geregistreerd? neem dan contact op met het RIVM
    • heeft u technische problemen in de coronacheck-app?

      Voor alle technische problemen kun je contact opnemen met de helpdesk van de CoronaCheck-app via 0800-1421 of via helpdesk@coronacheck.nl.

     

    Bron: rijksoverheid

  • Vaccinatiebewijs na 2 of 4 weken geldig in Nederland

    De geldigheid van uw vaccinatiebewijs hangt af van welk vaccin u kreeg en wanneer:

    • BioNTech/Pfizer, Moderna of AstraZeneca: na 14 dagen.
    • Janssen, geprikt op of vóór 14 augustus 2021: na 14 dagen.
    • Janssen, geprikt na 14 augustus 2021: na 28 dagen.

    Uw vaccinatiebewijs is oneindig geldig via de app. De papieren versie is een jaar geldig. Deze moet u daarna opnieuw aanmaken.

     

    Bron: rijksoverheid

  • Als u na uw 1e vaccinatie corona krijgt, moet u ook een 2e vaccinatie halen om volledig gevaccineerd te zijn. Daarna kunt u een vaccinatiebewijs maken in CoronaCheck.

    Of u kunt een herstelbewijs aanmaken 11 dagen na een positieve PCR-test bij de GGD.

    Het is belangrijk om u ook na vaccinatie en/of besmetting met corona de maatregelen te volgen. U kunt andere mensen nog steeds besmetten.

    Bron: Rijksoverheid